Založ si blog

V krajine za zrkadlom

Stojím v kúte na patológii a k lícu si tisnem vypĺznutého plyšového zajačika. Vonku je deň. Alebo možno noc. Od toho poraneného večera som vlastne prestala vnímať plynúci čas. Dni sa mi pletú a občas neviem, čo bolo včera a čo je dnes. Bolí ma celé telo aj napriek tomu, že už nejaký čas ani nie som nažive. Srdce som nechala niekde tam. Miestnosť je prázdna, len holé steny, patológ, ja a mŕtve dieťa. Vyplašená si ho prezerám. Mám identifikovať mŕtvolu. Adam leží na infúziách o dve poschodia vyššie, psychicky sa zrútil. (V tejto chvíli netuším, koľkokrát sa to ešte stane.)

Sára leží na pitevnom stole, má doráňané telíčko, rozpustené vlásky lemujú bledú tváričku. Nemôžem sa jej dotknúť, aj keď sa jej dotýkam. Medzi nami je už bezodná priepasť. Puklina medzi dvoma svetmi. Časopriestor plný polámaných šuchotavých krídel. Nikto ju už nikdy nenaučí lietať. A to akosi najviac bolí.

Pýtaš sa, ako veľmi.
Pýtam sa, ako mi môžeš položiť takú otázku.
A potom mlčíme. Všetci.

Ked som bola ešte malá, verila som všetkým príbehom. Verila som na škriatkov, trollov, na víly a aj na zázraky, bez toho, aby som chápala, že príbehy rastú z našich životov tak, ako stromy zo svojich koreňov. Občas sa vylejú na papier, vyberú si svojho rozprávača a tomu sa zveria a on im načúva. Pretože príbeh oživuje spomienku na niečo, čo sa niekedy dávno stalo alebo sa ešte len stane.

Pretože, aj keď blúdiš a myslíš si, že nevidíš, nepočuješ, nerozumieš, existuje niečo, čo ťa udržiava pri živote a vedie tvoje kroky presne tam, kam máš prísť. Tam, kde ťa čaká tvoja cesta. Tam, kde pochopíš, že to, proti čomu bojuješ a čo ťa k smrti unavuje, je zároveň aj tým, z čoho vzíde tvoje nové a silnejšie ja. Môžeš tomu hovoriť ako chceš. Láska. Viera. Strata. Nádej. Hviezdy. Kvety. Vesmír. Dieťa. Bozóny. Boh. Ty.

Imitácia šťastia

27.07.2017

Modrobiele škvrny. A tiež žlté a zelené. Stačí len privrieť oči a sú tam. A s nimi kolotoč. Hore a dolu. Doľava a doprava. Presúvam soľničku po stole a cítim každú nerovnosť dosky, akoby som sa jej dotýkala rukou. Dnes sa opijem. Pre ten uvoľňujúci pocit z alkoholu a tiež preto, lebo je to možno jediný spôsob ako odniekiaľ odísť a pritom zostať. (Aké otrepané.) [...]

Jazzy colours

25.07.2017

Je už takmer polnoc a premávka pomaly redne. Podvedome vyrazím cez Starý most k sebe domov. Nemá význam Buddyho budiť, aby som zistila, kde momentálne býva a nemám ani chuť hrabať sa mu v dokladoch či v mobile. Môj byt je v neďalekom komplexe, čo nedávno vyrástol hore v kopcoch, je to jeden z tých mezonetov s verandou a samostatnou garážou, má dve spálne, dve kúpeľne, [...]

Tieňohra

27.04.2016

V lentilkovom nebi neprší. Necháva mi odkazy v odkazovej schránke. Že sálajúce teplo mu nerobí dobre. Že roztopená cukrová vata a moje nehanebné tyrkysové plavky sú vraj to jediné, čo ho momentálne drží nažive . Že pri nahom nočnom plávaní si mám dať pozor na medúzy, čili a správy vo fľaši. Surrealisticky dokonalé odkazy. A tak kráčam proti smeru hodinových [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 49166x
Priemerná čítanosť článkov: 1756x

Autor blogu

Kategórie