Založ si blog

Medzihra IV alebo „A potom Boh stvoril nebo“

Mám pocit, že všade okolo vybuchujú ohňostroje alebo malé sopky. Kráčam po tektonickom území. Muž s pomarančom, ktorého som stretla asi pred mesiacom v električke číslo štyri a ktorý sa mi stratil v noci v tme, stojí teraz tu, pár krokov odo mňa, v džínsach a vyblednutej športovej košeli. Plytko dýcham, v ruke pohár so sektom, ruky sa mi trasú a môj snobský priateľ práve vysvetľuje svojmu obchodnému partnerovi, že akýsi kitewing je vraj fínsky vynález a prenikavý zážitok, veľmi sa smejú, ale z ich rozhovoru vôbec nič nevnímam. Lesk jeho mondénneho sveta ma už dávno neoslepuje.

Muž s pomarančom sa pomaly otáča a pozerá sa priamo na mňa.

A potom Boh stvorí nebo.

A je to, ako by som práve stála pred jedným z tých psychedelických obrazov Jacksona Pollocka, záľaha farieb, až ma bolia oči. Je to o sile, o vytržení a o šialenstve. Je to ako sedieť na koncerte legendárneho Joea Cockera, priamo pod pódiom a každým pórom nasávať tú atmosféru ešte pred prvým akordom, pred prvým nádychom. Je to ako posadnutosť pijana jeho fľaškou. Most wanted. Atraktívna karoséria, puristický dizajn, ikonická záhadná vôňa. Môj navigačný systém hlási ERROR.

Podíde ku mne, vidím drobné pehy na jeho nose a hlbokú jazvičku pod pravým obočím. Jemná asymetria, čo dáva tušiť, že som nestretla Boha, a predsa mám taký pocit. Citrus a bergamot. Zabúdam dýchať, ale vnímam ho každým pórom.

Vlastne nevnímam nič iné, len jeho. Stojí tak blízko, že sa bojím, že sa roztopím ako ľady z pólov a zaplavím neanonymne prázdne ulice, námestia i promenády. V meste zahalenom dymom z výfukov, komínov a cigariet strácam zrazu svoju bezpečnú strohú uniformitu.

Úlomky zrkadiel, flitre a jagavé látky. Som oslepená žiarou. Chcem mu postaviť vo vlasoch veterný mlyn a byť jeho Rocinantou. Chcem ho hltať ako kopček svojej obľúbenej pistáciovej zmrzliny. Chcem si ho premiešať, navrstviť, zmixovať a napeniť. Chcem s ním sedieť s kvetmi vo vlasoch na asfalte pred jadrovou elektrárňou,  kúpiť mu chladný pozemok na Mesiaci, červený na Marse a horúci na Venuši. Svojou hrejivou starostlivosťou nedovolím výkyvom teploty ohroziť naše globálne otepľovanie. Chcem s ním len tak vybehnúť do dažďa. A kričať. Alebo plakať. Bláznivo sa smiať. A všetkým sa drzo pozerať zblízka rovno do očí.

Hovorí, že sa volá Adam a že je enviromentalista. Musí to zopakovať, pretože mlčím. Asi si nie je istý, či som ho počula. Nespoznáva ma. Ja jeho áno. Musím sa mu pripomenúť. A tiež tetu Annu, Alexa, aj našu cestu do Ameriky. Pri Alexovom mene sa trochu zamračí, ale potom sa už len usmieva.

„Zmenila si sa.“ Hovorí pomaly a špičkou jazyka si prechádza po perách.

„Si krásna.“ Mlčím.

A zrazu (a je to po prvý raz v živote) si túžim vziať niečo staré, niečo nové, niečo modré a niečo požičané. Nechcem len testovať model. Permutácie, derivácie a integrácie súčtov a rozdielov ma už nebavia.

Prvý raz v živote viem, čo chcem a je to zvláštny pocit. Lebo tuším, že tentoraz nebudem potrebovať rozum. Lebo som práve stratila hlavu.

 

Imitácia šťastia

27.07.2017

Modrobiele škvrny. A tiež žlté a zelené. Stačí len privrieť oči a sú tam. A s nimi kolotoč. Hore a dolu. Doľava a doprava. Presúvam soľničku po stole a cítim každú nerovnosť dosky, akoby som sa jej dotýkala rukou. Dnes sa opijem. Pre ten uvoľňujúci pocit z alkoholu a tiež preto, lebo je to možno jediný spôsob ako odniekiaľ odísť a pritom zostať. (Aké otrepané.) [...]

Jazzy colours

25.07.2017

Je už takmer polnoc a premávka pomaly redne. Podvedome vyrazím cez Starý most k sebe domov. Nemá význam Buddyho budiť, aby som zistila, kde momentálne býva a nemám ani chuť hrabať sa mu v dokladoch či v mobile. Môj byt je v neďalekom komplexe, čo nedávno vyrástol hore v kopcoch, je to jeden z tých mezonetov s verandou a samostatnou garážou, má dve spálne, dve kúpeľne, [...]

V krajine za zrkadlom

02.05.2016

Stojím v kúte na patológii a k lícu si tisnem vypĺznutého plyšového zajačika. Vonku je deň. Alebo možno noc. Od toho poraneného večera som vlastne prestala vnímať plynúci čas. Dni sa mi pletú a občas neviem, čo bolo včera a čo je dnes. Bolí ma celé telo aj napriek tomu, že už nejaký čas ani nie som nažive. Srdce som nechala niekde tam. Miestnosť je prázdna, len [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 49394x
Priemerná čítanosť článkov: 1764x

Autor blogu

Kategórie